De voordelen van een Virtueel Assistent
Een Virtueel Assistent is letterlijk een assistent op afstand die de zorgen van de ondernemers op administratief vlak uit handen neemt.
Wanneer je start als ondernemer krijg je er gratis en voor niks een hoge taakbelasting bij waarvan je soms de skills of de vaardigheden (nog) niet bezit. Het ondernemerschap is nu helaas éénmaal niet alleen doen wat je het beste kan en wat je het leukste vindt. Vaak komt er een extra takenpakket bij waarop je niet gerekend hebt zoals het veramelen van facturen, beheer van e-mails, afspraken maken, agenda’s inplannen, debiteurenbeheer, onkosten bijhouden, bestellingen, ….
Heb je nog geen taken om onmiddellijk een full (of half) -timer in dienst te nemen of heb je er voorlopig nog niet de middelen voor, dan kan je al een virtuele assistent inhuren voor een paar uur per week.
De nummer 1 oorzaak van overwerkt en onderbetaald zijn, is alles alleen willen doen. Je hebt een team nodig om je business te laten groeien, meer betaald te krijgen en meer vrije tijd te hebben.
Verder is het van groot belang om tijdig te factureren en om je boekhouding zo compleet mogelijk te houden. Enkel dan heb je steeds een real time overzicht van jouw bedrijf en vermijd je hoge belastingboetes.
Het team van liberoo Administratie brengt daarom graag de zon in jouw administratie zodat er meer ruimte is voor andere essentiële elementen in het leven zoals hobby’s, kinderen, familie, …. Maak je hoofd af en toe leeg en begin de werkweek met nieuwe energie door tijdig de batterijen op de laden.
Door de digitalisering van werkomgevingen maakt de persoonlijke assistent op vele kantoren plaats voor de virtuele assistent
Enkel voordelen
- minder werkdruk omdat je je enkel kan bezighouden met je “core business”
- geen operationele kosten omdat er vanop een eigen kantoor of van thuis uit wordt gewerkt
- Een werkplek creëren is niet nodig dus geen extra uitgaven qua huur
- de administratieve taken worden steeds opgevolgd en blijven niet liggen
- de virtueel assistent is flexibel inzetbaar afhankelijk van de drukte
Bij dit alles kan liberoo Administratie perfect helpen en een onmisbare partner worden in jouw vennootschap. In samenspraak wordt er een takenpakket op maat opgesteld om tegemoet te komen aan de specifieke wensen van elke klant.
Wat kan liberoo Administratie voor jou betekenen?
- Documentenbeheer: via een administratie mailbox zorgen wij voor het beheer van de mails en de digitalisatie van de documenten
- Debiteurenbeheer: wij verzenden herinneringen op de door jou gekozen tijdstippen en zorgen voor de telefonisch reminders indien gewenst
- Financiële administratie: wij verwerken de aankoopfacturen, zorgen voor de opmaak van de verkoopfacturen, maken betaalbestanden aan en vragen ontbrekende facturen op
- Administratieve processen: wij zorgen voor de optimalisatie van de workflow en werken een back-up structuur uit
- Personeelsadministratie: wij zorgen voor de voorbereiding van de lonen en geven ze ten gepaste tijde door aan de juiste instantie
- Persoonlijk contact: via online meetings overlopen we alles samen met de klant
Contacteer ons gerust voor meer info. Bel ons op het nummer 03 369 97 92 of mail naar administratie@liberoo.be.